czwartek, 16 grudnia 2021

Do Mirska nie tylko na zakupy

Mirsk to niewielkie miasteczko na Pogórzu Izerskim. Dla nas to miasto gminne. To tu dwa razy w miesiącu robię podstawowe zakupy, czasem zaglądam do UMiG lub do biblioteki. Zimą staram się spędzać tu jak najmniej czasu z powodu smogu. Tej soboty też miałam zrobić tylko zakupy...

Zakupy, ach zakupy...

-W sobotę już muszę jechać do miasta.- westchnęłam w piątkowy wieczór.

-Może pojadę z tobą?- zagaił Ślubny, co było nie lada zaskoczeniem. Najpierw pomyślałam, że może pamięta jak bardzo nie lubię jeździć samochodem zimą, potem jednak Ślubny dodał:

-Ty sobie pójdziesz na targ i do biedry, a ja zrobię swoje zakupy na rynku.

I tu mnie olśniło! Ślubny chciał chyba znaleźć takiego faceta z brodą i w czerwonej czapce!

Gdy Ślubny poszukiwał tego nie zgubił, ja najpierw wpadłam na targowisko, gdzie kupiłam karpia, a w prezencie dostałam reklamówkę rybich głów na zupę rybną i jako przysmak dla kotów.

Potem wpadłam do sklepu z owadem. Zaszalałam... mąka, owoce, słodycze i... obrus świąteczny. Przy czym wcale nie było tak, że wzięłam z półki i tyle. Nie, nie! W moim koszu wylądowały po kolei wszystkie możliwe wzory i kolory. Myślałam o srebrnym, złotym , brązowym... a potem oczyma duszy mojej zobaczyłam te wszystkie plamy po barszczu, gorącej czekoladzie i tłuszczu …

W efekcie kupiłam obrus, który jako pierwszy mi się spodobał, czyli ciemnozielony z czerwonymi gwiazdami wigilijnymi.

Tak się prezentuje na stole. A w salaterce tegoroczna moczka. (Przepis na moczkę

Gdzie zjeść w Mirsku?

Wyjazd do miasta wykorzystaliśmy, by przełamać nasza codzienną rutynę. Zamiast gotować w domu, postanowiliśmy zjeść w restauracji. Początkowo planowaliśmy „Paprotkę”, którą polecają m.in. nasi goście, jednak restauracja ta czynna jest od 13.00, a my już przed 12 skończyliśmy zakupy.

Na szczęście obok jest jeszcze drugi lokal Pizzeria Restauracja Retro. Niewielki lokal mile zaskoczył mnie spójnym wystrojem i apetycznymi zapachami. To tu wydawane są obiady abonamentowe, co oznacza, że zjeść można tanio, dobrze i domowo.

Ślubny zamówił typowo domowy obiad w postaci schabowego, frytek i surówki, ja zdecydowałam się na pizzę wegetariańską. Oba dania były smaczne i ładnie podane. Ja skusiłam się jeszcze na kawę, bo... zobaczyłam, że  podawana jest w zastawie z Bolesławca.

Teraz spokojnie mogę polecać restaurację Retro naszym gościom. A do Paprotki zajrzymy przy innej okazji.

1. W "Retro" pyszne też ruskie pierogi. Jadamy tam czasem. Podoba mi się wnętrze. Nasza młodzież natomiast zamawiała wielgaśne pizze w "Paprotce". Też dobre i stosunkowo niedrogie.

1. Pierogi to stały element mojej kuchni, więc dla Ślubnego schabowy to prawdziwy rarytas, a ja kocham pizzę. Ale dobrze wiedzieć, że inne dania też mają pyszne.

2. Fajnie wybrać się raz na jakiś czas do knajpki i spróbować czegoś nowego. Gosia B.

3. Nie znam zupełnie tego miasteczka. Ciekawe jakie są tam restauracje oprócz tej Pizzerii, kawiarnie...

1. Jest jeszcze wspomniana przeze mnie restauracja Paprotka oraz pub. W sezonie letnim działała cukiernia.

4. Ale jak to moczka, już? Ja ją robię dopiero tuż przed Świętami:D
    Fajnie tak czasem spędzić czas inaczej niż zwykle.
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

1. Moczka zawekowana 😂 robię tak od czasu, gdy jeszcze mieszkaliśmy nad morzem, święta spędzaliśmy w Domku pod Orzechem.

5. Czyli podczas następnej mojej wizyty zamiast Secesji Retro :)

6. Ciekawe i przyjemne miejsce :)
    Pozdrawiam :*

7. Do dzisiaj pamiętam niechęć, z jaką piłem kawę w szklance, a tak kiedyś podawano w wielu miejscach. Tak podaną, jak na zdjęciu, chciałoby się posmakować.

8. Obrus prezentuje się na stole pięknie a i widzę , że moczka już jest. Ja właśnie skończyłam lepić uszka do barszczu, całe 170 sztuk

9. No to była randka z mężem 😍 Gratuluję 🔥🔥🔥

10. Miejsce naprawdę bardzo klimatyczne! Szkoda, że mieszkam akurat na drugim krańcu polski, bo w innym wypadku odwiedziłabym pewnie w weekend ��

1. Do Mirska warto podjechać przy okazji pobytu w Górach Izerskich.

11. W Mirsku nigdy nie byłyśmy, więc nie dość, że wiemy gdzie warto się wybrać to też gdzie smacznie zjeść.

12. Mam w Mirsku rodzinę, w okolicy również kilka osób. Kilkukrotnie w nim byłam. Marzy mi się taka kompleksowa podróż na Dolny Śląsk, aby za jednym zamachem zobaczyć wszystko to co najważniejsze, a przy okazji chciałabym odwiedzić Pragę, w której byłam w dzieciństwie, może kiedyś się uda :D

1. Kurczę, chyba nie da się za jednym zamachem zobaczyć wszystkich najważniejszych atrakcji. Na Dolnym Śląsku jest ich po prostu strasznie dużo!

13. Fajna taka odskocznia od codzienności i od gotowania.

14. Fiu fiu, jak podają w ceramice z Bolesławca to naprawdę milo jeść z takich ręcznie zdobionych naczyń <3