wtorek, 2 maja 2023

Drezno, miasto, które trzeba zobaczyć

Mieszkając na Dolnym  Śląsku nie sposób nie skorzystać z możliwości łatwego docierania do ciekawych miejsc prawie tuż za miedzą. A Drezno właśnie tak jest położone.

Kilka przydatnych informacji o Dreźnie

Jak dojechać do Drezna?
Najłatwiejszym i najwygodniejszym sposobem, by znaleźć się w Dreźnie jest skorzystanie z Promocji Drezdeńskiej Kolei Dolnośląskich.  W ciągu dnia jest kilka dogodnych połączeń z Wrocławia, Jeleniej Góry, czy Legnicy. Cena biletu też jest całkiem przystępna. Podróż trwa trochę ponad  trzy godziny. Można więc wyjechać wcześnie rano i mieć cały dzień na zwiedzanie! My wybrałyśmy właśnie poranne połączenie z jedną przesiadką w Zgorzelcu. Gui i Małą M. wsiadły do pociągu we Wrocławiu, ja jechałam z Rębiszowa. Spotkałyśmy się na dworcu w Zgorzelcu i wspólnie dojechałyśmy do Drezna. Noclegi moja córka zarezerwowała w apartamencie w dzielnicy Gruna w pobliżu Wielkiego Ogrodu. Lokalizacja była całkiem niezła, bo Drezno jest świetnie skomunikowane, wszędzie da się dojechać tramwajem, autobusem lub koleją miejską. Nasze mieszkanko położone było w starej pięknej kamienicy, w bardzo spokojnym i cichym miejscu. A bliskość parku sprawiała, że nie czuło się miasta.

Wybierając się z Gui na wycieczkę, którą ona zaplanowała, mogę być pewna że czas wypełniony będzie po brzegi i nie będzie chwili na nudę. No i że będziemy chodzić… dużo chodzić… Nim jednak zaczęłyśmy zwiedzanie, zaopatrzyłyśmy się w Kartę Muzealną i Kartę Miejską. Dzięki temu sporo zaoszczędziłyśmy i nie musiałyśmy się martwić biletami do muzeów i na komunikacje miejską. Karta Muzealna pozwala dwudniowe zwiedzanie najważniejszych wystaw w Dreźnie oraz daje zniżki w kilku innych, m.in. w Muzeum Higieny, które zwiedzałyśmy jako pierwsze. Kartę Miejską miałyśmy na trzy dni. Czwartego użyłyśmy biletów jednorazowych, bo tylko raz jechałyśmy komunikacją miejską: z apartamentu na Nowe Miasto.

Plan zwiedzania Drezna wg Gui

Środa:

Przyjazd do Drezna przed dziesiątą

- odwiedzenie Informacji Turystycznej: zakup kart, przewodników oraz zaopatrzenie się w informatory

-przejazd do apartamentu i zostawienie bagaży

- przejście przez Wielki Ogród

- Ogród Dendrologiczny

- Muzeum Higieny

-spacer po Starym Mieście

-posiłek i zakupy spożywcze

- plac zabaw

Powrót do apartamentu ok. dziewiętnastej

Czwartek

Wyjazd z apartamentu przed dziesiątą

Cały dzień na Starym Mieście:

-Pałac Królewski z Galerią Nowych Mistrzów, salami królewskimi, gabinetem tureckim i skarbcem

-obiad w wietnamskiej knajpce

- Zwinger- Galeria Starych Mistrzów, Muzeum Porcelany, Salon Matematyczno-Fizyczny ,

-Koncert dzwonków na ścianie Muzeum Porcelany

Sobota

Nowe Miasto

Powrót do Polski

O szczegółach opowiem w kolejnych postach. Zapraszam!

1. Bardzo podoba mi się zabieranie małych dzieci na wyjazdy, czy takie jak Wasz, czy nawet w góry. Stawiam na przeciwnym biegunie rodziców nie jeżdżących nigdzie przez kilka lat z powodu małych dzieci.
    Chociaż wyobrażam sobie, że wyjazd z małym brzdącem wymaga sporo zabiegów ze strony dorosłych.
    Pogratulować mamie i babci!
    Ania babcią? Koniec świata. Trudno mi w to uwierzyć, mimo oglądania dowodów.
    Krzysztof Gdula

1. Rezygnacja z podróżowania z powodu dzieci nikomu nie służy. Trzeba się tylko dobrze zorganizować. Gui jest bardzo zorganizowana i zabiera mnie ze sobą.

2. Widzę, że to był dobrze spędzony czas. My w Dreźnie byłyśmy jeden dzień lata temu z wycieczką zorganizowaną.

3. Napprawdę dobry patent z tą karta miejską oszczędność świetna sprawa a spokój większy to spory plus

1. Masz rację. Mamy doświadczenie z polskich miast.

4. Nie ma to jak połączyć kilka rzeczy wycieczkę i jednocześnie poznawanie świata przez młodych adeptów turystyki :)

5. Ważna chęć i dobra organizacja, Kiedy Maluch ma obok siebie Mamę i Babcię to wszystko jest już dobrze.

6. Świetna wycieczka! Bardzo pożyteczna informacja o tej karcie miejskiej, człowiek czasem jedzie gdzieś w ciemno i nie ma pojęcia o takich ułatwieniach. Masz świetnie zorganizowaną i przedsiębiorczą córkę :).

7. Aż głupio się przyznać, ale mieszkam we Wrocławiu i w Dreźnie jeszcze nigdy nie byłam! Chyba pora to nadrobić...

8. Zazwyczaj odwiedzałam Drezno zimą, ze względu na jarmarki. Natomiast wiosną miasto wygląda równie pięknie!

9. Marzy mi się Drezno.. I to już od kilku lat. Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się wygospodarować jakiś weekend! :)

10. Ładne miasto, trzeba przyznać. Nigdy tam nie byłam, ale może kiedyś nadarzy się taka okazja